ارمیا

یکی مثل بقیه

ارمیا

یکی مثل بقیه

آخرین نظرات

حفظ اسپرم در مردان قسمت دوم +16

جمعه, ۴ آذر ۱۴۰۱، ۱۱:۳۲ ق.ظ

ابتدا به روند تولید اسپرم در بدن میپردازیم.

مواد تشکیل دهنده اسپرم

هر قاشق چایخوری اسپرم، دارای حدود پنج تا هفت کالری و حدود200تا 500 میلیون اسپرم(بسته به میزان اسپرم ذخیره در بدن) است. از آنجا که اسپرم تنها حدود یک درصد از مایع منی را تشکیل می دهد، پس 99 درصد دیگر را چه موادی تشکیل می دهند؟! به طور کلی مواد تشکیل دهنده اسپرم و تولید اسپرم عبارتند از:

  • شکر فروکتوز
  • آب
  • اسید اسکوربیک (ویتامین C)
  • اسید سیتریک
  • آنزیم ها
  • پروتئین
  • فسفات و بی کربنات (پایه)
  • فلز روی

چرخه تولید اسپرم بین 74 روز تا 120 روز طول میکشد.

بعد از 74 روز 8 میلیارد اسپرم در بدن ذخیره است.(در صورت هیچ انزال)

بیایید یک دو دو تا چهار تا بکنیم.

فرض بگیریم یک پسر نوجوان و یا جوان 74 روز هیچ انزالی نداشته و الان 8 میلیارد اسپرم در بدنش وجود دارد.

باز فرض کنیم که این پسر فقط هفته ای دو بار انزال انجام بدهد و مانند برخی از افراد عادت هر روزه و هر روز چند بار نداشته باشد.

اگر هفته ای دوبار باشد در هر هفته 1 میلیارد اسپرم از دست میدهد.(2*500 میلیون ،، در طول این هفته هنوز اسپرم بالغی ایجاد نشده)

و در ماه میشود 4 میلیارد اسپرم و در ماه دوم میشود 8 میلیارد اسپرم و این در حالی است که هنوز دو هفته دیگر مانده تا اسپرمهایی که شصت روز پیش متولد شده اند بالغ شوند و به بهره برداری برسد.

یعنی از یه جایی به بعد اسپرمهایی که از بدن خارج میشوند ناقص هستند و در واقع قدرت باروری لازم را ندارند و در ضمن بدن به شدت برای تولید این اسپرمها در تلاش است.

این را هم در نظر داشته باشید که اسپرم فقط 1 درصد مایع منی را در بردارد و بقیه آن املاح و ویتامین های مهم برای زنده ماندن اسپرم را در بردارد و آنها که 99 درصد هستند نیز ارزش غذایی فوق العاده ای دارند و بدن انسان بصورت مداوم مجبور است که این املاح و مواد معدنی را به منی اختصاص دهد تا وظیفه حفظ بقا را انجام دهد.

خوب تا اینجا دیدیم که مایعی که بسادگی توسط اغلب مردان هدر میرود ماده ایست که چرخه بسیار طولانی و پیچیده ای را طی میکند تا تولید شود و هدف اصلی این ماده نیز تولید مثل است.

جالب است که در زبان عربی خودارضایی را استمنا مینامند و معنای دقیقی است که یعنی در حقیقت جز طلب منی ارضای حقیقی در کار نیست و فقط اتلاف است.

لازم به ذکر است که افزایش سن باعث کاهش تعداد اسپرم و کیفیت اسپرم میشود.

همچنین بسیاری از افراد که برای آزمایش اسپرم به پزشک مراجعه کنند آزمایش معمولا در دو مرحله انجام میشود ، یکی بصورت روتین و با سبک زندگی معمول و یکی با پرهیز حداقل 40 تا 90 روز برای مقایسه تعداد و کیفیت اسپرم.و اگر در آزمایش دوم کیفیت و تعداد اسپرم خوب باشد پزشک با یک پرهیز دیگر به آنها میگوید که با خیال راحت میتوانند اقدام به بارداری کنند.

و اگر باز هم اسپرمهای خوبی نداشته باشند مجبور میشوند که اسپرم را گزینش کنند و با هزینه های گزاف لقاح مصنوعی انجام دهند.

نتیجه اینکه پسران و مردانی که بدنبال انرژی فراوان خلاقیت قدرت بدنی استقامت هستند بهترین راه همین استفاده از مکانیسم ساده بدن است.

بدن ما نا محدود نیست که هر چه دلمان بخواهد از آن بکشیم ، بدن هر وقت کم بیاورد از منابع دیگر کم میگذارد ، از چشم و مو و عضلات و مغز و...

من واقعا همیشه برایم سوال است که جز یک فکر که که خود مبتلا به خودارضاییست چه کسی میتواند از خودارضایی حمایت کند و بگوید هیچ اشکالی برای بدن ندارد!!!!

این قسمت فقط به خاطر این بود که مطلب علمی باشد و هر انسان عاقلی درک کند که چه چیزی را از بین میبرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی